pub-2253380394260562

petak, 23. siječnja 2015.

Desanka Maksimović - Odgovor



Odgovor 

Pobrala sam spokojno reci tvoje plahe 
i pune nekakvog bola, 
jer znam, neces otici u monahe, 
kao sto zbog neceg kaza. 
O, veruj mi, bice i drugih staza 
kojima ces pobeci od mene ti. 

Pomisli samo kako mene nije ni bilo; 
kako sam ja samu sebe izumela 
samo da bi me ti voleo, 
samo da bih umela 
biti san tvoj o meni, 
tvoj san koji me je gorko boleo. 

Ili poveruj jednog dana 
kako mi dusa smeta 
da imam duse, 
kako mi srce smeta 
da te volim celim srca toplim dnom. 
Pomisli kako sam ja stkana 
od nadopunjavanja zivota snom. 

Pomisli sve sto ti je uteha. 
Poveruj kako sam ja kriva 
sto u meni jos pre rodjenja, 
pre detinjstva i pre mladosti 
gori bolna i ziva 
strast da svoje i tudje radosti 
pretvaram u bol. 

Ili pomisli, da je i moglo biti 
sve za cim tvoja pesma zali, 
bilo bi tek za dah casa, 
pa vecnost celu opet ne bi znali 
jedno o drugom; 
unepovrat i nista ipak bi moralo 
sve da utalasa. 

Pomisli, izgubicemo se u noc 
kao pesme tvoje odjek tuzni 
u moj kraj; 
i znaj, i san i covek 
i bol i sreca prolazna da je; 
i da nista nema toliku moc 
da vecno traje. 

Ili, kada gorku ovu 
od mene dobijes vest, 
pomisli da je isti ceo svet, 
i bolnu o meni svest 
uzberi kao otrovan cvet 
i baci je na drum. 

I pomisli ponovo 
kako mene nije ni bilo, 
kako sam ja samu sebe izumela 
samo da bi me ti voleo, 
samo da bih umela 
biti san tvoj o meni, 
tvoj san koji me je gorko boleo.

Desanka Maksimović

Nema komentara :

Objavi komentar

pub-2253380394260562